yerlİ malı yurdun malı

İngiltere’den tüm yurdum insanına selamlar

Posted on: Nisan 28, 2009

İngiltere’de yaşayan gurbetçilerimizden sitemize destek. Herbirinize yerlimaliyurdunmali.com ailesi olarak teşekkür ediyoruz.

”Bir zamanlar yerli malı haftası vardı. Ellerimizde portakallar, mandalinalar, fındıklar, fıstıklar, okula getirirdik. Öğretmenimiz bize sıkı sıkı tembih etmişti o haftanın yerli malı haftası olduğunu. Sıralar birleştirilir, güzel örtüler örtülür ve tek tek evden getirilen yiyecekler özenle yerleştirilirdi.

Bursa’nın şeftalisi, Ankara’nın armudu, Amasya’nın elması, Bodrum’un mandalinası, Anamur’un muzu, Ordu’nun fındığı tek tek ezberletilirdi. Şimdi Çinde üretilen spor ayakkabıları, kotlar, bilmem nerenin ünlü çantaları cirit atmaya başlamış güzel ülkemde. Yabancı markalı ürünleri kullanınca özel insan sıfatına girileceğini düşünen zihniyetler almış başını çoğalmış. Ben İngiltere’nin Birmingham şehrinden yazıyorum. Ailemle burada yaşıyorum. İngiltere’de ”Made in Turkey” yani Türk Malı özellikle tekstilde kalitenin ve sağlamlığın adı. Diğer ürünlerdede aynı kalite mevcut.

İngiltere’den size bazı bilgilerimi aktarmak istiyorum. Bir yahudi İngiltere’de dükkan açtığı zaman, tüm yahudiler oradan alışverişlerini yaparlar. Özellikle yanındaki diğer dükkanlarda aynı ürünün daha ucuzu olduğu halde. Pekala niye? Yahudilerde milliyetçilik kavramı her alanda olduğu gibi ticarettede de önemli bir duygu halini alıyor. Birbirlerine yardımı ibadet olarak kabul ediyorlar.

Biz kendi insanlarımızın destekçisi olmazsak, o malı üreten veya hizmetini veren firmalarımız yabancı markalarla nasıl rekabet edip, kalitesini yükseltecek. Krizin atlatılması ve yaşamın ülkemizde daha iyi bir yerlere gelebilmesi için bana göre tek çözüm yerli malı kullanmak ve kullanmakla gurur duymak.

Yerli malı blogunu nette araştırıken gördüm, ve kaç yıl öncesine döndüm. Blogunuzda çok anlamlı, kısa ve önemli bilgileri bizlerle paylaşıma açtığınız için site yöneticilerine, arkadaşlarım adına teşekkür ediyoruz. Sizlerin her zaman destekçisiyiz.

Başarılarınızın devamını diliyoruz.

İngiltere’den tüm yurdum insanına selamlar.

Faruk Ergün ve arkadaş grubumuz”

Bir Cevap Yazın

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Nisan 2009
P S Ç P C C P
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
