yerlİ malı yurdun malı

İş dünyasından ‘yerli malı kullanın’ çağrısı

Posted on: Mart 13, 2009

Küresel krizle hem iç hem de dış talebin azalması, yıllarca dudak bükülen yerli üretimin önemini bir kez daha hatırlattı. İş dünyası temsilcileri, ithalat ile alınan her malın yurt dışında istihdam yarattığına dikkat çekiyor.ekonomi

Küresel kriz, reel sektörü de etkisi altına almış durumda. Gecmiş krizleri ihracat yoluyla aşan Türkiye, bu kez hem iç hem de dış talebin aynı anda kısılması sorunuyla karşı karşıya. Bu durum, yıllarca ara malı ithal ederek, yerli üreticisini kepenk kapatmaya mahkûm eden ekonomi politikalarını da sorgulatıyor.

İş dünyası temsilcilerinden bu “sorgulamayı” yapan demeçler bu aralar sıklıkla duyuluyor.

Bu tartışma sadece Türkiye’de değil, tüm gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sürdürülüyor. Yıllarca üret-sat demek yerine, al-sat tercihi yapanlar, ülkeleri dışında istihdam ve katma değer yarattıklarını anlamış durumdalar.

Üretimde yerli ara malı kullanmanın, hem ülke yan sanayisinin önünü açacağı, hem de bunun zincirleme etkisinin ülke ekonomisi üzerinde üretim ve istihdamda yaşanan sorunları önemli ölçüde azaltacağı vurgulanıyor.

İş dünyası temsilcileri bu konuda herkese ve her kesime görev düştüğüne dikkat çekiyor. İşte son bir haftada, açıklanan görüşlerden dikkat çeken bir seçki…

Yerli malı için ortak tavır gerek
Nurettin Özgenç (KOBİDER Başkanı):
Yerli malı kullanıldığı zaman hem istihdam hem katma değer içeride kalıyor. Özellikle krizin etkilerinin arttığı, dış satımın azaldığı bir dönemde yerli ürünlerin kullanımı çok daha önem kazanıyor. Yerli mallının kullanımı için iş veren örgütlerinin bir araya gelmesi, ortak bir tutum belirlemesi ve açıklama yapması gerekir. Özelikle işveren örgütlerinin ortak bir açıklama yapması toplum üzerinde olumlu bir etkiye yol açacak.

Amaç sadece piyasa kapma değil
Yılmaz Kanbak (Kocaeli SO Başk):
Yerli malı Türkiye’de birilerince daima küçümsenir. Başka ülkelerin vatandaşlarının yerli malı kullanma kültürünün ne kadar gelişmiş olduğunu ve sahiplendiğini biliyorum. 70 milyonu aşkın nüfusu ile Türkiye tüketicisinin bilinçli hareket etmesi ile Türkiye ekonomisine ve sanayisine çok şey kazandıracağı bir gerçek.

Burada amaç sadece piyasa kapma yarışı olmamalı. Önce, kaliteli ve rakipleri ile rekabet edebilecek bir yerli sanayinin kurulması, sonra da yerli malı kullanma kampanyaları ile kalitesiyle, ucuzluğuyla kendisini ispatlamış yerli malı kullanımı, sadece tüketicilerin değil hepimizin ortak hedefi olmalıdır. Toplumun göstereceği hassasiyet küresel krizin etkilerini en aza indirecek.

Toplumun tüm kesimi hassasiyet göstermeli
Bendevi Palandöken (TESK Genel Başkanı):
“Yerli malı kullanma geleneği üretim ve istihdamın garantisidir. Hem kalitesiz Çin mallarını ithal edip, hem de iş yapamıyoruz diyerek üretimi durduran ve işçi çıkaranlar var. Böyle çığırtkanlık yapmak yerine kalitesini dünyanın kabul ettiği yerli mallarının tercih edilmesini, kalitesiz ithal mallardan uzak durulmasını çok önemsiyor ve tüm vatandaşlarımıza tavsiye ediyorum. Toplumun göstereceği hassasiyet küresel krizin ekonomik ve toplumsal yapımız üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirecek.

İşsiz kalmamızın bir nedeni de biziz
Bircan Akyıldız (Kamu-Sen Başkanı):
“Bilinçsizce, dışarıda üretilen ürünleri tüketen işsiz vatandaşlarımız, işsiz kalmalarının bir nedeninin de kendileri olduğunu asla akıllarından çıkarmamalı. Ekonomik kriz Türkiye’yi de yakından etkilediği, krizin etkilerinin en aza indirilmesinin yolu Türkiye’ye dışarıdan gelecek birkaç milyar dolarlık kredi ile değil, iç dinamiklerle mümkündür. Bu nedenle Türkiye öz değerlerine dönmeli. Son birkaç yıl içinde, ülkemizde faaliyet gösteren ve insanımıza istihdam sağlayan yüzlerce şirket kapanmış ya da faaliyetlerine ara vermiştir. Şirketlerimiz kapanmazsa, çiftçilerimiz üretim yapmaktan vazgeçmezse işsizlik artmaz, kriz derinleşmez.”

Türk Malı kullan komşun işsiz kalmasın
Mustafa Türkmenoğlu (Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı):
“Türkiye’de üretilen malları kullanın, komşunuz işsiz kalmasın. Bu sayede ekonomimizin ayakta kalması sağlanabileceği gibi, sosyal barışın da devamını sağlamak mümkün. Avrupa’da kendi ülkelerinde üretilen malları tüketmek bir akım halinde. Bugün bir Fransız, Alman arabası satın alan komşusu ile konuşmuyor. Türkiye’de otomotivden beyaz eşyaya, kozmetikten gıdaya, elektronikten makineye hemen hemen her sektörde dünya standartlarında üretim yapılıyor. 45 bin ihracatçı firma tarafından 200’ün üzerinde ülkeye ihracat yapılıyor. Kriz ortamında çalışanlarımızın işsiz kalmaması, işletmelerimizin üretime devam edebilmesi için vatandaşlarımızı Türkiye’de üretilen malları tüketmeye davet ediyoruz.”

O bildik tekerlemeyi yeniden hatırlayalım
Davut Doğan (TOBB Mobilya Sektör Meclisi Başkanı):
“İlköğretim çağındaki çocuklarımıza öğretilen ‘Yerli Malı Yurdun Malı, Herkes Onu Kullanmalı’ sözünü, global krizin etkilerinin yaşandığı bu zamanlarda, yerli üretimin ayakta kalabilmesi için herkese tekrar hatırlatmalıyız. Türkiye’de mobilya sektörü 7 milyar dolarlık üretim potansiyeli ve 160 ülkeye ulaşan ihracatı ile hızla büyüyen bir sektör haline geldi.
Bu sektörün güçlü bir şekilde büyümeye devam edebilmesi için yerli malı kullanma çağrısı yapmalıyız.”

Yabancı düşmanlığı yapılmaması gerekir
Mustafa Alper (YASED Genel Sekreteri):
Yerli malı kullanımının teşvikini yaparken çok dikkatli olmak gerekir. Burada sermaye sahibi yerli mi, yabancı mı ya da ortak mı konusundan ziyade; söz konusu mal ve hizmetin yurt içinde üretiliyor olmasına bakmak gerekiyor. Eğer bir mal veya hizmet ülke içinde üretiliyorsa dolayısı ile yarattığı katma değer de ülke içinde kalmış oluyor. Çünkü Türkiye’deki tüm uluslararası şirketler de Türk sermayeli şirketler gibi Türkiye’den kişileri çalıştırıyor. Vergisini burada ödüyor. TOBB da bu konuda yaptığı kimi açıklamalarda oldukça dikkatli davrandı. Sermaye düşmanlığının yapılmaması ve bu noktada hassas olunması gerekir.”

kaynak: www.gözlemgazetesi.com.tr

 

Reklamlar

1 Response to "İş dünyasından ‘yerli malı kullanın’ çağrısı"

öncelikle bazı mallar hem yerli hem yabancı görünüyor buna bir çözüm bulun daha sonra baktığımızda kaliteli mallar geneli yabancı yerli mallar daha kalitesiz biraz satıldığında fiyat artıp kalite iyice düşüyur kaliteli yerli mallar yabancılarla aynı fiyat yabancılar nakliye vergi v.s. nedenden fiyatı yüksek tutuyorsa bizim yerli markalar neden onlarla aynı fiyata satılıyor onlardan daha ucuza mal olan ürünler onlarla aynı fiyat ben ülkem kalkınsın düşüncesi ile yerli malı alırken benim ülkemde üretilen yerli markalar neden beni düşünüp fiyatları aşağı çekmiyorlar buna bankalardan turizme gıdadan giyime tüm markalar dahil insanlar açlık sınırının altında maaş alırken elbette karlı olanı alacak ucuzu alacak yerli yabancı bakmadan ucuzu tercih edecek herşeyi tüketiciden değil üreticiden bekleyin ben fabrikada çalışıyorum malların nasıl yapılıp türkiyeye nasıl mal avrupaya nasıl mal gönderildiğini iyi biliyorum fiyat ve kalite arasında uçurum var bunu çözün öyle gelin karşıma

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Mart 2009
P S Ç P C C P
« Şub   Nis »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Popüler Yazılar

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
%d blogcu bunu beğendi: