yerlİ malı yurdun malı

Ülkemizde kahve kıtlığımı var?

Posted on: Eylül 17, 2008

Türkiye en büyük üçüncü pazarımız

TÜRKİYE’nin yüksek potansiyel sahip bir pazar olduğunu vurgulayan Gloria Jean’s International Başkanı Nabi Saleh, “Türkiye, Avustralya ve Amerika’dan sonra cirosal anlamda en büyük üçüncü pazarımız. Türkiye’de markamızın olgunlaşmasından gayet memnunuz” dedi. Dünya genelinde 32 ülkede 1000 mağaza ile faalliyet gösterdiklerini söyleyen Saleh, “Mağazalarımızın yarısı merkezimiz olan Avustralya’da bulunuyor. Dünyanın geri kalan ülkelerinde ise 500 mağazaya sahibiz. Global anlamda Gloria Jean’s olarak günde 1 milyon bardak kahve satıyoruz” diye konuştu.

 Starbucks, Türkiye büyük bir pazar

Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks, Türkiye’deki beşinci yılında 100′üncü mağazaya ulaştı. Türkiye’de pazar lideri.

Lavazza

Kafe zinciri İtalyan Lavazza, Türkiye’de liderlik koltuğunda oturan Starbucks’ın tahtını sallamaya hazırlanıyor. Lavazza’nın hedefi Türkiye’de 2009’a kadar 100 kafe açmak.

Yerli markalarımız varken yabancıya ihtiyaç mı vardı? Her sektör için geçerli bu sorumuz.

Son yıllarda Türkiye’de uluslararası kahve markaları boy göstermeye başladı. Kendi ülkemizde biri pazarın lideri, diğeri ikinci, gelecek olanları unutmamak gerek. Peki yerli markalarımız kaçıncı? Kaçıncı olması gerekiyordu?

Ülkemizde aklımıza ilk gelen yerli marka Ülker’in cafe crown cafeleri. Yukarıda saydığımız yabancılardan sıra gelirse, kendi ülkesinde üçüncü olabilir. Hem de kendi ülkesinde belirtelim (kısa bir süre sonra göreceksiniz ki herşey istediğimiz gibi olacak).

Hatırlatmak gerekirse Ülker, ülkemiz basketboluna verdiği sponsorluk desteği ile basketbolun gelişimine ve ilerlemesine önemli katkılar sağlamaktadır.

Ya diğerleri? 

Vurgulamak ve anlatmak istediğimiz konu işte burada hanımlar, beyler. Tüketim tercihlerlerimizi yerli markalarımızdan yana kullanır, içeride önlerini açarak destek olursak, her alanda Türkiye kazanmış olacaktır. Bu Bilince sahip olalım yeter ki.

Bilinçli tüketiciler olarak birlikte hareket etmemiz gerekmektedir. Türkiye pazarını yabancı markalara kaptırmamamız ve de yabancı sermayenin Türkiye pazarından çok kolay pay almasının önüne acil geçmemiz gerekmektedir.

Her şey bilinçli tüketicilerin yani bizlerin elinde, tüketici=güç.

Yabancı marka özentisi içerisinde olmamalıyız.

İnternette okuyucu yorumlarını araştırırsanız hiç kimse memnun değil yabancı markaların ülkemize gelişinden. Özelliklede kahve sektöründe ardı ardına açılan (yabancı marka) cafelerden.

Türk kahvesinin 40 yıl hatırı var. Ya diğerlerinin…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Eylül 2008
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Popüler Yazılar

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
%d blogcu bunu beğendi: