yerlİ malı yurdun malı

Tüketici elektroniği pazarı 10 milyar Euro’ya yükseliyor

Posted on: Eylül 14, 2008

Çok ciddi bir rakam. Genç bir nüfusa sahip olmamız, yabancı sermaye için bulunmaz bir fırsat. Teknosa, Gold, Vatan, Casper bilgisayar, elektronik mağazaları varken, yabancı sermayenin Türkiye pazarına biranda girerek, elektronik sektöründe ki pazar payından aslan payı alması, bu ülkenin insanları olarak bizleri fazlasıyla üzmektedir.

10 milyar euro, yukarıda isimlerini saydığımız yerli firmalarımız arasında paylaşılsa, ülkemiz adına çok daha iyi olmazmıydı? Sonucun da Türkiye kazanacaktı, kendi insanımız kazanacaktı.

Yapılması gereken tek şey, yerli markalarımıza içeride bu desteği bilinçli tüketiciler olarak vermemiz.

Yurt dışında yerli markalarımızın yatırım yapması, küresel güç olması sadece ve sadece biz bilinçli tüketicilerin desteğinden geçmektedir. Bu işe yıllarını vermiş, ülkemiz adına çalışmalarını sürdüren kendi değerlerimize yerli markalarımıza hemen sırtımızı dönüyoruz, yabancı bir markanın ülkemize girişiyle.

Tüketicilerimizi yerli malı kullanımı ve önemi konusunda bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, farkında olmayışın farkına varmalarını sağlamak, portalımızın en öncelikli hedefidir.

www.yerlimaliyurdunmali.com portalımızın amacı ve hedefleri bu doğrultuda olacaktır. Yabancı markaların ülkemize giriş yapmasıyla, pazar paylarını çok çabuk kaybeden yerli firmalarımız, bilinçli tüketicilerimizin tercihleriyle içeride önleri açılacak, küresel marka olma yolunda güçlerine güç katacaklardır.

İşte bizleri üzen haberlerin detayları;

Sektörün 10 milyar Euro’ya ulaşacağını söyleyen Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, “Bugün sektörün büyüklüğü 8 milyar Euro’ya ulaşmış durumda. Avrupa’nın en büyük 5’inci pazarı Türkiye. Genç nüfusu ve ürünlere olan ilgi pazarın büyümesini hızlandırıyor. Yıl içerisinde yaşanan dönemsel küçük daralmalar oldu. Ancak sektör kendini kısa sürede toparlamayı başardı” dedi.

Dinamik bir pazar

Electro World olarak 1 yılda 7 mağaza açtıklarına dikkat çeken Bahadır Özbek, şöyle konuştu: “Sektördeki büyümeye ayak uydurmamız gerekiyor. Satışlarımız ve müşteri sayımız bu büyümede önemli rol oynuyor. Electro Worl olarak 7’inci mağazamızı açtık. Önümüzdeki dönemde 5 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Sektör yılda yüzde 10 büyüme kaydediyor. Biz önümüzdeki yıl yüzde 50 büyüme hedefliyoruz. Ondan sonraki yıl yüzde 30. Yani önümüzdeki yıllar itibariyle yüzde 20-50 arası büyüme öngörüyoruz. Çünkü sektöre genç nüfusun ilgisi her geçen gün artıyor.”

Ayda 600 bin kişi geliyorTürkiye’de rekabetin yoğun olduğunu ifade eden Bahadır Özbek, şöyle konuştu: “Bu rekabet ortamında önemli fiyat avantajları sunmak zorundasınız. Electro World’ün pazardaki fiyat ortalaması hálá çok iyi. Mağazalarımızı ayda 600 bin kişi ziyaret ediyor. Bu rakamlar her geçen gün artmaya devam ediyor. Rekabetçi avantajımızı kullanmaya özen gösteriyoruz. Mağazaların ilk açıldıkları anda yapılan indirimler de müşteriler için çok önemli.”

 

 Sahurda sıraya girdiler

Darty’nin yeni mağazasının açılışındaki indirimli fiyatlar uzun kuyruk oluşturdu

Avrupa’da dokuz ülkede faaliyet gösteren İngiliz Kesa Electricals plc grubunun beyaz eşya ve elektronik markası Darty İzmit’teki mağazası açış gününde indirim yapınca vatandaşların akınına uğradı.

Real alışveriş merkezi içerisinde açılan mağazanın önünde yaklaşık 200 metrelik kuyruk oluştu. Sahurlarını mağazanın önünde yapan vatandaşlar yanlarında getirdikleri battaniye ile soğuktan koltuk ve sandalye ilede ayakta beklemekten kurtuldu. Onlarca özel güvenlik görevlisi vatandaşların düzgün sıraya girmesini sağlarken saatler 07:00’yi gösterdiğinde mağazanın kapıları açıldı. Yirmi kişilik gruplar halinde içeri alınan müşteriler biranda mağzaya hucum etti. Büyük bir hızla içeri giren vatandaşlar yine büyük bir hızla alabileceği ne varsa eline alıp aynı hızla kasada sıraya girdi. Daha fazla ürün alabilmek için kimi vatandaşlar ailece sırayı girip ucuz elekronik eşya aldılar. Polis ve özel güvenlik görevlileri tarafından alınan önlemler sayasinde çok büyük bir izdiham yaşanmazken özellikle cep telefonu ve diz üstü bilgisayarlar büyük rağbet gördü.

Amerika’nın en büyük teknoloji perakendecilerinden Best Buy’ın Ceo’su Robert A.willett, Türkiye’nin büyük bir “fırsat ülkesi” olduğunu belirterek, “İstanbul hem Avrupa hem de Asya’da bulunan tek kent. Türkiye’nin büyük bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de perakendecilik yapmaya ve ülkeye kaynak temin etmeye geliyoruz” dedi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Eylül 2008
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Popüler Yazılar

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
%d blogcu bunu beğendi: