yerlİ malı yurdun malı

En değerli 250 markada Türk yok

Posted on: Eylül 3, 2008

 

 

Hemen aklımıza cevap arayan iki soru geliyor. 

Nasıl başarıyorlar ?

Başarılarında en büyük pay sahibi olanlar, kendi ülkelerinin bilinçli tüketicileridir. Bilinçli tüketiciler, kendi ülkesinin markalarına sahip çıkarak destek olmuşlardır. Bunun neticesinde, desteği arkalarına alan markalar ar-ge bütçelerini fazlalaştırarak daha yenilikçi, kaliteli ürün ve hizmet geliştirerek, sürdürülebilen bir başarı sağlamışlardır.

Tüketici profili olarak da aramızda büyük farklar var. Çok iyi farkındalar, küresel güç olmanın ve bu gücü korumanın tek yolu ülkelerinin kendi öz kaynaklarını kullanması ve zincirin en önemli halkası da bilinçli tüketiciler olarak kendileri. Bu konuda çok iyi bilgi sahibiler ve bilginin sağladığı bilinçlenme ve bilinçlenmenin getirdiği tüketim tercihi.

Milliyetçilik kavramı bu ülke insanlarında oldukça yoğun. Yani toplum olarak milli birlik ve milli duygular içerisinde hareket etmektedirler.

Dünya milletleri arasında, millî birliğin gelişmişliği bakımından örnek sayılabilecek devletlerden bazıları ABD, İngiltere, İtalya, Japonya, Almanya’dır.

Biz niye başaramıyoruz ? 

Özet olarak;

Bizde ise durum tam tersi işliyor. Yerli markalarımızın içeride yeterli desteği kendi vatandaşlarından, tüketicilerinden görememesi. Onların başarılarında bizim ise başarısızlığımızda başrol oynayan bilinçsiz ve farkında olmayan tüketicilerimizin tercihleri. Bilgi yok, bilgi yoksa bilinçlenme yok, tüketicilerimizde haklı bazı konularda. Sadece okul hatıralarında kalan kutlama akıllarda kalan.

Kafaları karışmış, baş döndüren adeta yabancı marka çöplüğüne dönen ülkemizde, hangisi yerli, hangisi yabancı marka. Dün yerli bilinen bugün olmuş yabancı.

Televizyonlara, gazetelere reklam üstüne reklamla da olmuyor, reklama verilen devasa ücretlerin geri dönüşümü çok sönük, çoğu seyredilmeyen televizyon reklamları çöpe atılan para demek. Bilgi yoksa, bilinçlenme yoksa hepsi boşa.

Bilgilendirici, aydınlatıcı, yol gösterici, birlik içerisinde hareket etmemizi sağlayacak, ne bir rehber var nede bir kılavuz. Oysa duyarlı ve farkında olmayan milli duyguları güçlü milyonlarca insanımız var. Şu anda bile çok fazla  yerli malı kullanıcımız var.

İnternetin gücünü bilmeyen yoktur, işte Türk gençliği olarak bu boşluğu dolduracak, ülkemiz adına bu görevi üstlenecek, toplumun bilgi sahibi olmasını ve bilinçlenmesini sağlayacak, duyarlı milyonlarca vatandaşımızı tek çatı altında toplayacak ve ses getirecek portalımız çok güzel bir projeyle internetteki yerini alacaktır.

Toplum bilincinin oluşmasıyla, en değerli ilk 100 içerisinde birçok markamız yerini alacak, ülkemizde ekonomi yeniden yapılanacak, hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Eylül 2008
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Popüler Yazılar

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
%d blogcu bunu beğendi: