yerlİ malı yurdun malı

Hiç de zor değil

Posted on: Ağustos 25, 2008

Kimseden yaşantısını değiştirmesini beklemiyoruz. Sadece yapılması gereken neyse onu yapalım. Göreceksiniz ki gerçekten yerli malı kullanma alışkanlığı kişide gerçekten alışkanlık yapıyor.

 Örnek verecek olursam, çevremdeki arkadaş gurubuna 869 barkod kodunun ne anlama geldiğini, yerli malının önemini anlattım. İşin ilginç yanı onlarda daha yeni duyuyorlar 869’u, dahası alışkanlıktan öte önce ailelerine ve yakın çevrelerine de bahsetmişler. Bakmışlar en çok tüketilen yabancı kola, artık evlere girmez olmuş, yerli malı ürünlere yönelmeye başlamış herkes. Gerçekten yaşadığım bir olay bu ve beni çok mutlu etti. O ona, öbürküsü buna, bu şuna derken bayağı bir farkında olmayan duyarlı insanlarımızı, farkında yaptık. Yerli malı konusunda bildikleri tek şey ilkokul zamanından kalma bilgiler, hatırlamakta zorlandıkları yerli malı haftası kutlamaları. (sohbetlerimizde yerli malı haftası kutlamalarının espiri kaynağı, evden getirilen böreklerin, keklerin, çöreklerin yanına yabancı kola)

Şimdi eve alınan bir ürünün, ev halkı tarafından 869 barkod kontrolü başlamış, ne kadar sevindirici. Kulaktan yayılma bu bilgiyle, epey kalabalık yerli malı kullanıcısı oluşturduk.

Bahsettiğim gibi kimsenin yaşantısı değişmedi, aslında değişti, gerçekten ülkesini seven biri olduklarının farkına vardılar. Bilinçlendiler, çevresindekilerini bilinçlendirmeye başladılar.

Bana gelince, ben tam bir kola hastasıydım, günde üç litre kesmiyordu bile. Ekonomiyi, finans piyasalarını takip etmeyi çok seviyordum, lise yıllarında başlamıştım. Ülkemizde ki ekonomik durğunluğu, işçilerin yaptıkları eylemleri okuyordum ama nedenini araştırmıyordum, öylesine takip ediyormuşum meğerse. Farkına vardım ki, ben farkında değilmişim hiç bir şeyin. Sadece ülkemi seviyorum demeyle, oy atmayla olmuyormuş bu işler.

Dünyanın en büyük ekonomilerinin bu kadar güçlü olmasının tek nedeni, kendi öz kaynaklarını kullanması. İçeride güçlenen markaları, tüm dünyayı etkisi altına alarak global bir marka haline gelmişlerdir. İçeride güçlenen bir markanın, ar-ge çalışmalarına ayıracağı pay, ülkemiz ekonomisi için, dünyanın güçlü ekonomileriyle rekabette itici bir gücü olacaktır. Sadece ekonomik olarak düşünmememiz gerekiyor, spor, bilim, sanat, eğitim alanlarında da gelişmeler kaçınılmaz olacaktır.

Ben farkına vardım…

Bir Cevap Yazın

Türkiye’nin en keyifli, en renkli, en eğitici emlak sitesi

Ağustos 2008
P S Ç P C C P
« Tem   Eyl »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategoriler

Son Yorumlar

online

web counter
